www.mazepa.fora.pl

Nauka, kultura i rozrywka

Forum www.mazepa.fora.pl Strona Główna -> Szkoły -> Jak wybrać szkołę po gimnazjum ?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Jak wybrać szkołę po gimnazjum ?
PostWysłany: Czw 13:26, 19 Kwi 2007
tomaszek1958
Zastępca Admina
Zastępca Admina

 
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 7022
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Płeć: Mężczyzna





Jak wybrać szkołę po gimnazjum

Ta decyzja - być może pierwszy samodzielny wybór w życiu młodego człowieka - zbliża się milowymi krokami do obecnych 16-latków, absolwentów gimnazjów.

Już dziś trzeba się zastanowić, jaką szkołę ponadgimnazjalną wybrać. W kolejnych miesiącach i tygodniach coraz więcej różnych spraw będzie zaprzątać wasze głowy. A stres też będzie raczej rósł, a nie się zmniejszał.

Właśnie zbliża się przecież końcowa klasyfikacja z różnych przedmiotów. No i coraz bliżej jest też dwudniowy egzamin gimnazjalny, od którego tak bardzo zależy, czy dostaniecie się do wymarzonej kolejnej szkoły.

Jej wybór jest niesłychanie ważny. Decyduje o szansach studiowania, w jakiejś mierze przesądza też o wyborze kierunku studiów. To także wybór kontaktów towarzyskich na najbliższe lata, ale też przyjaźni często utrzymujących się potem przez całe życie. Dlatego warto go podejmować jak najwcześniej, po głębokim przeanalizowaniu wszystkich możliwości. I po wielu, wielu rozmowach.


Nie wy pierwsi


Po wprowadzeniu reformy mamy w Polsce:

- trzyletnie licea ogólnokształcące,
- trzyletnie licea profilowane (odpowiednik dawnych liceów zawodowych),
- czteroletnie technika,
- dwu-trzyletnie szkoły zawodowe.

Trzy pierwsze kończą się maturą.

Ogólniak nie taki sam

Uwaga! W obecnych ogólniakach nie ma już dawnych profili. Teraz wszędzie jest - po prostu - liceum ogólnokształcące, które w miarę swoich możliwości tworzy różne klasy specjalistyczne. Generalnie nauka w nich jest bardzo podobna. Diabeł, jak to zwykle bywa, tkwi w szczegółach.

Ten "diabeł" to rozszerzenie jednego lub dwóch przedmiotów, od których bierze się nazwa danej klasy. To ważne! Nie sądźcie i nie dokonujcie wyboru tylko po atrakcyjnej nazwie klasy. Dowiedzcie się, jakie przedmioty będą w niej nauczane według rozszerzonego programu, zanim zdecydujecie ubiegać się o miejsce w niej. Obecnie przy dużej swobodzie szkół w jednej klasa humanistyczna może mieć np. rozszerzony język polski i historię, a w drugiej tak samo nazwana klasa humanistyczna może kłaść duży nacisk na język polski i wiedzę o teatrze. Prawda, że to ważna różnica?


Profili do wyboru wiele

Przypomnijmy: nie ma już liceów zawodowych (zapomnijcie o "handlówce", "ekonomie" czy "włókienniku"). W ich miejsce powstały licea profilowane. Według władz oświatowych te szkoły mają łączyć wykształcenie ogólne z konkretnym i specjalistycznym przygotowaniem do zawodu.

Rząd przewidział 14 prozawodowych profili. Oto one:

- chemiczne badanie środowiska,
- kształtowanie środowiska,
- kreowanie ubiorów,
- ekonomiczno-administracyjny,
- rolniczo-spożywczy,
- usługowo-gospodarczy,
- socjalny,
- leśnictwo i technologia drewna,
- transportowo-spedycyjny,
- elektrotechniczny,
- elektroniczny,
- mechatroniczny (to połączenie wiedzy i umiejętności z mechaniki,
elektroniki i informatyki),
- mechaniczne techniki wytwarzania,
- zarządzanie informacją.

Oczywiście liceum profilowane nie musi prowadzić wszystkich 14 profili. Mogą być dwa, trzy itp. Ministerstwo Edukacji zapowiada też, że liczba profili nie jest zamknięta i mogą pojawiać się nowe.


Po pierwsze, ogólniak!

Najlepiej wybrać liceum ogólnokształcące. Także sami gimnazjaliści pokazali, że najbardziej chcą się uczyć właśnie w liceach ogólnokształcących.
Uwaga! Ze statystyk wynika, że ogólniaki wybiera aż 45 proc. absolwentów gimnazjów! Technika - 23 proc., licea profilowane - 17 proc., zaś zawodówki - zaledwie 15 proc.

Jeszcze ciekawostki! Ogólniaki najwięcej młodzieży wybierało w woj. mazowieckim, lubelskim, łódzkim, podlaskim i świętokrzyskim. Najmniej w pomorskim i lubuskim. Wśród techników największym wzięciem cieszyły się te, które kształciły w zawodach: ekonomisty, mechanika, elektronika, technika żywienia. Natomiast wśród profili w liceach profilowanych najbardziej popularne były: ekonomiczno-administracyjny, zarządzanie informacją, usługowo-gospodarczy, kształtowanie środowiska, elektroniczny i socjalny.


Po drugie, ogólniak!

Na pewno powinniście pamiętać także o wynikach międzynarodowych badań PISA - czyli umiejętności 15-latków. Przeprowadzono je w 2000 r. pod egidą OECD w ponad 30 krajach. Badania nie badały ścisłej wiedzy, ale pewne umiejętności, które przydają się w życiu (np. czytania ze zrozumieniem albo umiejętności matematycznych). Polscy uczniowie wypadli w badaniach PISA kiepsko, byli w trzeciej dziesiątce.

Ale uwaga! Jeśli wziąć pod uwagę tylko wyniki polskich uczniów z ogólniaków, bylibyśmy w czołówce. Aż 80 proc. z nich osiągało wysokie lub najwyższe wyniki. Naszą średnią pociągnęły w dół druzgocące wyniki uczniów ze szkół zawodowych. To znak, że dochodzi w nich do tzw. negatywnej selekcji - ogólniaki ściągają do siebie lepszych uczniów i "ciągną ich w górę", zaś słabsi uczniowie trafiają do szkół zawodowych. Warto o tym pamiętać, wybierając szkołę.


Po trzecie, ogólniak!

Nasi eksperci podkreślają, że jest jeszcze jeden powód, dla którego warto postawić na ogólniak: 16-latek nie musi być pewny tego, co chce robić w życiu za lat kilka, kilkanaście czy kilkadziesiąt.

- Liceum ogólnokształcące jest na pewno szkołą dającą najwięcej możliwości. Kończy się maturą i wtedy absolwent ma otwartą drogę do studiów wyższych. Jeśli nie ma ochoty czy możliwości studiowania, to może wybrać szybką ścieżkę zdobywania zawodu w szkołach pomaturalnych, na kursach lub praktykach. Jeśli nie zda się egzaminu dojrzałości, to też nie traci się licealnych lat szkolnych. Dostaje się przecież świadectwo jego ukończenia i także można kształcić się dalej, już w jakimś zawodzie. Po liceum wszystkie drogi stoją otworem.

- Czasy są takie, że im lepsze ogólne wykształcenie, tym większe szanse na szybkie i skuteczne uczenie się w życiu dorosłym. Trudno dziś przewidzieć potrzeby rynku pracy, one się bardzo zmieniają. Dlatego dobrze przygotowany młody człowiek musi umieć się uczyć i być przygotowanym na zmianę planów.


Wybieraj zgodnie z zainteresowaniami

Oczywiście nie można podejmować żadnej decyzji na siłę albo wbrew sobie. Jeśli jesteście pewni swoich zainteresowań, marzycie o konkretnym zawodzie, możecie wybrać szkołę, która go uczy. Jeśli jesteście pewni, że "jak tata chcecie pracować na kolei", marzycie o technikum kolejowym, zrealizujcie swoje plany.

- Jeśli decydujemy się na wybór profilu, zawodu już po gimnazjum, musimy wziąć pod uwagę swoje zainteresowania, wytrwałość, gotowość podejmowania wysiłku i ryzyka oraz ewentualnie rozejrzeć się na lokalnym rynku pracy. Choćby poczytać ogłoszenia pracodawców. Być może mamy szansę znaleźć miejsce w rodzinnym interesie. Te wszystkie okoliczności są bardzo ważne.


Nie wybieraj samotnie

Szkołę ponadgimnazjalną nie tylko trzeba wybrać, ale także najczęściej trzeba się do niej dostać (zwłaszcza do ogólniaków). To ważne! Nie ma na tym etapie edukacji tzw. rejonizacji, nie ma szkół, które muszą was przyjąć.

Tym bardziej decyzja o wyborze szkoły, o którą trzeba będzie "powalczyć", powinna być przemyślana i przedyskutowana! Zwłaszcza że szkoły ponadgimnazjalne różnią się między sobą dużo bardziej niż podstawówki czy gimnazja.

Pomocy trzeba szukać wszędzie. - Powinno pomagać samo gimnazjum. Cały system oceniania ma wspierać ucznia, pokazywać mu talenty i słabe strony - mówi Grażyna Czetwertyńska. - Są gimnazja, które wypracowały system doradztwa dla swoich uczniów. Niestety, nieliczne.

Czy zatem 16-latek najczęściej pozostaje sam z tym wyborem? Nie powinno tak być! - Jest wprawdzie dość dorosły, by podejmować decyzję, ale nie jest wszechwiedzący. Dlatego własna decyzja ucznia powinna być wsparta wieloma rozmowami i wskazówkami.
Kogo więc pytać? Wszystkich, do których mamy zaufanie i którzy mają wiedzę o szkole. Kolegów, rodzeństwo, przyjaciół czy pedagoga szkolnego. Na pewno dobrze znaleźć w swoim kalendarzyku namiar na ubiegłorocznego absolwenta gimnazjum. Oni najlepiej wiedzą, do jakich szkół trafili przed rokiem.

Ale uwaga! Najlepsze są informacje tylko z pierwszej ręki! - Nie warto słuchać tych, którzy "wiedzą od tych, którzy wiedzą". Mogą coś przekręcić.

Pamiętajcie! Nikt też nie zastąpi rady rodziców. To oni najlepiej wiedzą (a przynajmniej powinni wiedzieć), co interesuje ich 16-latka, w czym jest dobry, z czym sobie nie radzi. Zwłaszcza że tym razem mogą stać przed nim naprawdę trudne dylematy. Przykład? W gimnazjum uczyło się dwóch języków obcych - angielskiego i francuskiego. Tymczasem ogólniak, do którego chce pójść gimnazjalista, oferuje angielski i niemiecki. Czy zacząć się uczyć trzeciego języka, czy szukać szkoły z angielskim i francuskim? Ta decyzja może zapaść tylko po wielu rodzinnych dyskusjach.


Blisko, ale coraz dalej

Z każdym etapem edukacji kryterium bliskości szkoły dziecka (młodzieńca) traci na wartości. Choć nie oznacza to wcale, że przestaje być ważne. Jeśli dobra szkoła mieści się w pobliżu naszego bloku, to nie warto tracić czasu na dojazdy. Można go wykorzystać znacznie lepiej. Ten argument ważny jest zapewne dla rodziców, którzy zdają sobie sprawę z tego, ile niebezpieczeństw czeka na kilkunastoletnich uczniów (alkohol, narkotyki, przemoc). Lepiej jeśli licealista ma blisko do domu, zaś rodzice - mimo wieku dziecka - wciąż mogą na niego uważać.

Może się jednak zdarzyć, że dobra szkoła jest daleko, na drugim końcu miasta. A być może dopiero w innym mieście. Nasi eksperci podkreślają, że w tym wieku i na tym etapie edukacji warto już trochę się poświęcić dla bardzo dobrej, wymarzonej szkoły. Nawet jeśli wymaga to dojazdów, a może wręcz zamieszkania w internacie w innej miejscowości. Zwłaszcza jednak w tym ostatnim wypadku musi to być poparte poważnymi konsultacjami z najbliższymi.


Mniejsze szkoły lepsze

Podobnie jak przy wyborze podstawówki i gimnazjum to kryterium jest niezmiennie ważne. Lepiej wybierać szkoły mniejsze, mniej tłoczne. W dużej grupie uczniów i nauczycieli stajemy się anonimowi. Poza tym w takim tłumie łatwiej o patologie. Np. narkomania w szkołach ponadgimnazjalnych to według wielu raportów poważny problem. Dealerowi zawsze łatwiej się ukryć w tłumie niż w małej szkółce.


Publiczne czy niepubliczne?

To nie jest proste pytanie, ponieważ są świetne szkoły publiczne i bardzo dobre niepubliczne. W jednej i drugiej grupie są też szkoły złe, które pracują na fatalną opinię innych szkół. Niepubliczne licea mają wiele zalet i cieszą się dobrą opinią, zwykle zasłużoną. Są nie tylko mniejsze, ale dzięki temu, że nie obowiązuje ich tzw. sztywna siatka godzin, mogą dzięki programom autorskim jeszcze bardziej rozszerzać szczególnie ważne dla uczniów zajęcia. Niestety, pierwszym kryterium wyboru szkoły publicznej czy niepublicznej musi być domowy budżet i możliwości finansowe rodziców. Szkoły niepubliczne pobierają bowiem czesne.


Stawiać na renomowane?

Na pewno trzeba brać je pod uwagę! Jeśli w osiedlu mówi się, że "Asnyk" jest kiepski, a "Witos" świetny, to znaczy, że jest coś na rzeczy. Wiele szkół ma już po kilkadziesiąt albo więcej lat. Opinia, której przez ten czas się dorobiły, na pewno może być wiarygodna. Pamiętajmy jednak, że obiegowe opinie trzeba zweryfikować. Możemy uwierzyć, że jeśli mówi się, że w jakiejś szkole są narkotyki, to tak jest. Ale to nie znaczy, że w szkole, o której tak się nie mówi, nie może być dealera.
Poza tym to nie oznacza, że szkoły młode, bez długiej tradycji, są gorsze. Albo że tylko w dużych miastach są świetne licea, po których wyższe uczelnie stoją otworem. Może być wręcz przeciwnie. Dlatego tak ważne jest zebranie wielu informacji z różnych źródeł.


Sprawdź, na co szkoła stawia

W cenie są też szkoły, które słyną z ukierunkowywania swych uczniów. Często mówi się np., że "po tym liceum miejsce w SGH pewne" albo "po tej szkole niemal na pewno dostaniesz się na studia humanistyczne". Można potraktować takie opinie jako dużą zaletę szkoły. Najczęściej wynika to z tego, że w szkole pracuje jakiś świetny matematyk, anglista, polonista, chemik czy historyk. Niektóre szkoły organizują też specjalne dodatkowe zajęcia, porządne fakultety z niektórych przedmiotów. Taka szkoła zwiększa szanse na przygotowanie się do określonych studiów.


Co mówią ulotki i szkolne reklamy

To też powinno być źródło informacji. Jednak w zalewie reklamowych ulotek można dziś utonąć. Szkoły coraz lepiej rozwijają swój marketing, bo z roku na rok z powodu niżu demograficznego w uczniowskich ławkach jest mniej uczniów. Już teraz niektóre szkoły walczą o ucznia, żeby przetrwać.

Uwaga! Jeśli jakaś ulotka was zaciekawi, to bardzo dobrze. Jeśli na tej podstawie dokonacie wyboru, uwierzycie we wszystko, co jest na niej wypisane, to źle. Nie ma powodu, żeby szkołom nie wierzyć, ale z drugiej strony reklama opiera się na zasadzie, że "papier zniesie wszystko, w życiu może być inaczej".

Ulotki prześcigają się w liczbie i pomysłowości szkolnych atrakcji. Np. budynek przestronny, pracownia komputerowa ze świetnym sprzętem, zajęcia laboratoryjne na Politechnice. Tylko że z ulotki nie wyczytamy np., czy budynek należy do szkoły, czy jest wydzierżawiony jeszcze tylko na rok, a potem trzeba się będzie przenosić. Z ulotki możemy się nie dowiedzieć, czy ze świetnej pracowni komputerowej można korzystać wieczorami i w weekendy, czy za laboratoria na Politechnice nie trzeba będzie dodatkowo zapłacić.
Każdą ulotkę trzeba sprawdzić. Rozmawiać, wypytywać.


Koniecznie wybierz się do szkoły

Tylko przekraczając próg przyszłej szkoły, możemy sprawdzić i wypytać o szczegóły jej oferty. W ten sposób poznacie też - choć w ograniczonym stopniu - klimat szkoły. Można pójść do szkoły samemu, z przyjacielem, można też skorzystać z organizowanych przez niemal każdą szkołę dni otwartych (najczęściej odbywają się w marcu i kwietniu). Są rekordziści, którzy odwiedzają po kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt szkół. Na pewno na tym nie tracą! (o co pytać w szkole, czytajcie w ramce).

Dobrze, jeśli przyszłą szkołę mogą odwiedzić także rodzice. Ich doświadczenie, wyczucie i nieco inna perspektywa mogą bardzo pomóc w podjęciu decyzji.
Warto wybrać się na organizowane w wielu miejscowościach tragi edukacyjne, gdzie prezentują się wszystkie miejscowe szkoły. Warto wtedy zwrócić uwagę na to, jak swoje szkoły prezentują sami uczniowie. Z ich entuzjazmu (lub jego braku), z rozmów z nimi można wyciągnąć wiele wniosków.


Dodatki, bonusy

Szkolne bonusy, zajęcia dodatkowe to bardzo ważny element nauki w liceum. - Wiek licealny to ostatni moment, żeby uczeń sprecyzował zainteresowania i poznał własne predyspozycje - mówi Grażyna Czetwertyńska. Nie mogą one jednak zupełnie przesłonić wyboru szkoły - to jednak mają być dodatki do nauki, nie powinny zdominować pobytu w liceum.

Uwaga! Nie sama głowa chodzi do szkoły, reszta ciała również musi się rozwijać. Lepiej więc pograć w piłkę czy wziąć lekcje tańca towarzyskiego niż uczyć się trzeciego, czwartego języka obcego.


Rankingi, statystyki

Rankingi przynoszą informacje o pewnych cechach szkoły. To dobre, ale niejedyne kryterium wyboru liceum, dlatego trzeba z nich korzystać oraz czytać je mądrze. Najważniejsze bowiem, żeby dowiedzieć się, na jakiej podstawie dany ranking został stworzony.
Jeśli ranking oddaje liczbę olimpijczyków, to świadczy o tym, że wąska grupa jego uczniów była (lub wciąż jest) bardzo zdolna i osiągnęła duży sukces. Jeśli ranking stworzony jest na podstawie liczby absolwentów, którzy dostali się na studia, pokazuje, jak szkoła może wpłynąć na każdego przeciętnego ucznia, który do niej trafia.

Przy wyborze szkoły można też zwrócić uwagę na to, czy wielu uczniów wybrało w niej w zeszłym roku nową maturę. Jeśli w jakimś liceum było takich uczniów wielu, to znaczy, że szkoła jest otwarta na nowości, nie boi się ich. Z drugiej strony nawet jeśli nikt nie wybrał nowej matury (a takich szkół była większość), w żaden sposób nie dyskredytuje to żadnego liceum. Politycy bowiem swoimi decyzjami i wprowadzanymi zmianami sprawili w zeszłym roku wówczas maturzystom taki maturalny bigos, że trudno było o spokojną i pewną decyzję.


Co porabiają absolwenci

Losy uczniów, którzy szkołę opuścili, mogą być najlepszą informacją. Problem w tym, że nie zawsze mamy do niej dostęp. Niektóre szkoły zbierają informacje o losach swoich uczniów, między innymi o tym, czy dostali się na studia. Przede wszystkim trzeba więc spytać w samym liceum.

Jeśli szkoła nie ma takich informacji, można oprzeć się na obiegowych opiniach, pytać byłych uczniów jakiegoś liceum czy technikum, nauczycieli. Można też dowiedzieć się tego na uczelniach, choć nie mają one obowiązku prowadzenia takich statystyk.


Szkołę można zmienić

Co zrobić, jeśli po kilku miesiącach okaże się, że wasz wybór to nie był strzał w dziesiątkę? Pamiętajcie, w razie czego szkołę można zmienić. Choć nie zawsze jest to takie proste, szczególnie na tym etapie edukacji.

Pół biedy, jeśli chcecie się przenieść w swojej szkole do inaczej sprofilowanej klasy (trzeba wtedy nadrobić różnice programowe). W miarę łatwe jest też przeniesienie do szkoły tego samego typu - np. z jednego ogólniaka do innego (wystarczy, że dyrektor tej drugiej szkoły ma wolne miejsce i chce was przyjąć). Także wtedy musicie oczywiście nadrobić różnice programowe, zwłaszcza z przedmiotów rozszerzonych.

Dużo trudniej przejść z technikum do ogólniaka. Różnice w programach są naprawdę spore i trzeba je nadrobić, a potem zdać tzw. egzaminy klasyfikacyjne. Nie jest to wcale proste.

Uwaga! Także wybór zawodówki nie jest decyzją nieodwracalną, choć w trochę innym sensie. Nie zamyka ona drogi na studia, bo po niej można pójść do tzw. liceum uzupełniającego. Ta ścieżka edukacji jest jednak żmudniejsza i wymaga wiele silnej woli.

Pamiętajcie również, że zmiana szkoły w wieku młodzieńczym nie powinna już być takim stresem jak dla ucznia podstawówki czy gimnazjum. Jeśli więc naprawdę źle wybraliście, czujecie się w szkole fatalnie, a nauka wam nie idzie, jeśli jesteście tego pewni i rozmawialiście o zmianie szkoły z nauczycielami i rodzicami, chyba powinniście to zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:50, 25 Kwi 2007
krzysztof1996
Zastępca Admina
Zastępca Admina

 
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 942
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Płeć: Mężczyzna





Ja jeszcze mam czas.

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:50, 03 Maj 2007
flamaster14
Mistrz

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 1910
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz





Ty tam siedź cicho Krzysiu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:09, 02 Wrz 2007
tomaszek1958
Zastępca Admina
Zastępca Admina

 
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 7022
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Płeć: Mężczyzna





W tym roku ten temacik będziemy prawdopodobnie mocniej rozwijać.


Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomaszek1958 dnia Wto 7:48, 04 Wrz 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:43, 03 Wrz 2007
koval
Mistrz nad Mistrzami

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 2075
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





no przydało by się ..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:05, 09 Wrz 2007
Master Yoda
Główny Mod
Główny Mod

 
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1983
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z błotka
Płeć: Mężczyzna





popieram..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:35, 17 Wrz 2007
flamaster14
Mistrz

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 1910
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz





I Ja również.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:46, 08 Paź 2007
Gość

 





Cytat:
...................... dochodzi w nich do tzw. negatywnej selekcji - ogólniaki ściągają do siebie lepszych uczniów i "ciągną ich w górę", zaś słabsi uczniowie trafiają do szkół zawodowych. Warto o tym pamiętać, wybierając szkołę.



Słuszna uwaga. Na poziomie przejścia z Gim. do Szk. śred. dochodzi do pierwszej poważnej selekcji uczniów.
Shocked
Dokonuje się wstepny podział na przyszłych "umysłowych" i "fizycznych".
Dzieciaki mniej zdolne, leniwe, olewajace naukę muszą już na tym poziomie przystosować się do jakiegoś zawodu.
Pozostała część może dalej kształcic się ogólnie i piąć się w góre.
Tongue
PostWysłany: Czw 20:42, 13 Gru 2007
tomaszek1958
Zastępca Admina
Zastępca Admina

 
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 7022
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Płeć: Mężczyzna





ROK 2007/2008

LICEA OGÓLNOKSZTAŁCĄCE



I LO

Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] pol-hist-wok-franc (franc-ang) 142 200 155.78 80.44 1 (4%) 20 (74%) 23 (85%) 4 (15%)
I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] mat-fiz-inf-ang (ang-niem) 158 200 167.75 88.71 1 (4%) 28 (100%) 9 (32%) 19 (68%)
I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] mat-fiz-ang (ang-niem) 150 200 161.31 85.76 1 (3%) 29 (100%) 13 (45%) 16 (55%)
I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] mat-geogr-ang (ang-niem) 135 173 146.63 80.11 0 (0%) 25 (93%) 16 (59%) 11 (41%)
I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e+h] biol-chem-fiz-ang (ang-niem) 120 200 148.91 79.59 1 (2%) 49 (88%) 41 (73%) 15 (27%)
I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] hist-wos-franc (franc-ang) 141 200 152.93 78.9 1 (3%) 25 (86%) 16 (55%) 13 (45%)
I Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1g] pol-hist-wos-niem (niem-ang) 140 189 152.69 79.12 0 (0%) 26 (100%) 16 (62%) 10 (38%)


II LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[0c] niem-hist-wos-geogr (niem-ang) 134 179 149.86 79.36 0 (0%) 27 (96%) 25 (89%) 3 (11%)
II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] mat-fiz-inf-ang (ang-wyb) 158 200 166.37 89.33 1 (3%) 29 (97%) 9 (30%) 21 (70%)
II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] hist-wos-franc (franc-ang) 140 167 149.03 79.33 0 (0%) 29 (97%) 28 (93%) 2 (7%)
II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] biol-chem-fiz (ang-wyb) 145 161 151.6 80 0 (0%) 30 (100%) 22 (73%) 8 (27%)
II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] mat-geogr-ang-hist (ang-wyb) 149 200 156.53 84 1 (3%) 29 (97%) 19 (63%) 11 (37%)
II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] mat-fiz (ang-wyb) 152 173 157.8 86.9 0 (0%) 29 (97%) 9 (30%) 21 (70%)


III LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[0-zerowa] hist-geogr (hiszp-ang) 95 163 137.61 75.07 0 (0%) 19 (68%) 21 (75%) 7 (25%)
III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] pol-hist (ang-wyb) 174 226 190.16 84.55 1 (3%) 29 (100%) 21 (72%) 8 (28%)
III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] biol-chem-fiz (ang-franc) 157 200 169.86 87.34 2 (7%) 29 (100%) 25 (86%) 4 (14%)
III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] pol-hist-wos (ang-franc) 156 200 170.1 85.76 3 (10%) 29 (100%) 21 (72%) 8 (28%)
III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] mat-fiz-inf (ang-niem) 163 200 174.79 90.34 3 (10%) 29 (100%) 12 (41%) 17 (59%)
III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] mat-geogr (ang-niem) 152 181 160.61 83.75 0 (0%) 28 (100%) 19 (68%) 9 (32%)
III Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1preIB] mat-pol (ang-niem) 155 250 184.12 81.83 1 (3%) 23 (79%) 21 (72%) 8 (28%)



IV LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

IV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] ang-hiszp (ang*-hiszp) 81 149 109.6 60.88 0 (0%) 5 (20%) 19 (76%) 6 (24%)
IV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] pol-hist (ang*-wyb) 76 138 105.42 61.5 0 (0%) 2 (17%) 10 (83%) 2 (17%)
IV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] biol-chem-fiz (ang*-wyb) 108 136 120.67 71 0 (0%) 1 (33%) 2 (67%) 1 (33%)
IV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] hist-wos (ang*-wyb) 95 141 112.67 63.42 0 (0%) 5 (42%) 6 (50%) 6 (50%)
IV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] biol-obcy (ang*-niem*) 72 141 96.86 54.5 0 (0%) 1 (7%) 1 (7%) 13 (93%)


V LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

V Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] ang-niem-pol-hist (ang-niem*) 127 160 143.14 76.77 0 (0%) 16 (73%) 16 (73%) 6 (27%)
V Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b+c] mat-fiz-inf (ang-niem*) 155 200 168.19 88.36 3 (5%) 57 (98%) 14 (24%) 44 (76%)
V Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] mat-geogr-niem (ang-niem*) 149 200 158.61 83.14 2 (7%) 28 (100%) 14 (50%) 14 (50%)
V Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] biol-chem-fiz (ang-niem*) 163 200 172.24 89.34 2 (7%) 29 (100%) 22 (76%) 7 (24%)
V Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] pol-hist-wos-ang (ang-niem*) 157 177 163.28 84.38 0 (0%) 29 (100%) 18 (62%) 11 (38%)


VI LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

VI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1A-i] wybrane z 11 przedmiotów (ang*-niem*) 104 157 124 66 0 (0%) 0 (0%) 2 (67%) 1 (33%)
VI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1Ahebrew] wybrane z 11 przedmiotów (ang*-niem*) 88 158 116.23 59.31 0 (0%) 0 (0%) 8 (62%) 5 (38%)
VI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1B] wybrane z 11 przedmiotów (niem*-ang*) 89 147 113.28 58.84 0 (0%) 3 (12%) 14 (56%) 11 (44%)
VI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1C] wybrane z 11 przedmiotów (ang*-franc*) 83 134 104.31 54.12 0 (0%) 1 (4%) 19 (73%) 7 (27%)
VI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1D] wybrane z 11 przedmiotów (ang*-hiszp) 68 149 101.32 52.24 0 (0%) 4 (16%) 15 (60%) 10 (40%)


VII LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

VII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] mat-inf-geogr (ang-niem) 106 135 121.05 69.3 0 (0%) 5 (25%) 5 (25%) 15 (75%)
VII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] mat-fiz-ang (ang-niem) 104 163 126.5 73.63 0 (0%) 3 (38%) 3 (38%) 5 (63%)
VII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] pol-hist-wos-obcy (ang-franc) 101 139 113.53 61.13 0 (0%) 5 (17%) 15 (50%) 15 (50%)
VII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] mat-hist-geogr (ang-franc) 95 118 104 66 0 (0%) 0 (0%) 1 (25%) 3 (75%


VIII LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a-grupa1] franc-hist-wos (franc-ang) 132 169 142.8 74.2 0 (0%) 14 (93%) 12 (80%) 3 (20%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a-grupa2] ang-hist-wos (ang-franc) 143 170 153.6 82.6 0 (0%) 13 (87%) 12 (80%) 3 (20%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] ang-mat-geogr (ang-niem*) 144 200 154.21 82.29 1 (4%) 27 (96%) 19 (68%) 9 (32%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] biol-chem (ang*-wyb) 143 200 152.61 79.39 1 (4%) 28 (100%) 24 (86%) 4 (14%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d-grupa1] pol-niem-hist-wos (niem-ang) 135 145 139.85 75.92 0 (0%) 10 (77%) 9 (69%) 4 (31%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d-grupa2] pol-ang-hist-wos (ang-niem) 147 168 154.5 80.93 0 (0%) 13 (93%) 11 (79%) 3 (21%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] mat-fiz (ang-niem) 150 174 157.8 86.17 0 (0%) 29 (97%) 8 (27%) 22 (73%)
VIII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] mat-fiz (ang-wyb) 146 174 152 84.13 0 (0%) 28 (93%) 13 (43%) 17 (57%)


IX LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

IX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a+e] mat-fiz-inf (ang-niem*) 130 159 142.21 79.72 0 (0%) 37 (64%) 16 (28%) 42 (72%)
IX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] pol-hist-ang (ang-niem*) 138 169 147.86 77.14 0 (0%) 22 (79%) 18 (64%) 10 (36%)
IX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] hist-wos (ang-niem*) 132 166 142.21 75.62 0 (0%) 21 (72%) 10 (34%) 19 (66%)
IX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] biol-chem-fiz (ang-niem*) 131 156 141.61 74.68 0 (0%) 27 (96%) 23 (82%) 5 (18%)


X LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

X Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] mat-inf-geogr (ang*-wyb) 80 112 97.09 59.55 0 (0%) 0 (0%) 8 (73%) 3 (27%)
X Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] biol-chem (ang*-wyb) 80 124 99.63 58.38 0 (0%) 1 (13%) 6 (75%) 2 (25%)
X Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] pol-hist (ang*-wyb) 80 123 97.86 55.62 0 (0%) 0 (0%) 11 (52%) 10 (48%)
X Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] ang-pol (ang-wyb) 84 118 98.1 59.5 0 (0%) 1 (10%) 8 (80%) 2 (20%)


XI LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1A] ang-biol-ros (ang*-ros*) 84 156 113.58 60.26 0 (0%) 3 (16%) 10 (53%) 9 (47%)
XI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1B] ang-biol-ros (ang*-ros*) 83 145 108.07 57.07 0 (0%) 5 (17%) 15 (52%) 14 (48%)
XI Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1C] ang-geogr-ros (ang*-ros*) 74 162 114.18 60.35 0 (0%) 6 (35%) 0 (0%) 17 (100%


XII LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] ang-mat-geogr (ang-niem) 36 170 85.82 50.88 0 (0%) 1 (6%) 10 (59%) 7 (41%)
XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] fiz-ang-mat-inf (ang-niem) 76 132 104.83 61.83 0 (0%) 0 (0%) 2 (17%) 10 (83%)
XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] pol-ang-niem (ang-niem*) 32 112 75.05 45.3 0 (0%) 0 (0%) 11 (55%) 9 (45%)
XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] ang-biol-chem-fiz (ang-niem) 28 100 79.27 52.27 0 (0%) 0 (0%) 8 (53%) 7 (47%)
XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] geogr-ang-niem-hist (ang-niem*) 34 121 79.3 46.3 0 (0%) 2 (20%) 7 (70%) 3 (30%)
XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] ang-mat-fiz-inf (ang-niem) 81 150 103.11 62 0 (0%) 1 (11%) 4 (44%) 5 (56%)
XII Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1g] pol-ang-hist-wos (ang*-niem*) 94 148 110.6 62.6 0 (0%) 3 (12%) 14 (56%) 11 (44%)


XIII LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XIII Liceum Ogólnokształcące (ZS Energetycznych, Gdańsk)
[1A] ang-geogr (ang-wyb) 99 130 108.41 62.14 0 (0%) 2 (7%) 18 (62%) 11 (38%)
XIII Liceum Ogólnokształcące (ZS Energetycznych, Gdańsk)
[1B] biol-chem (ang-łac) 91 133 109 60.33 0 (0%) 4 (22%) 14 (78%) 4 (22%)
XIII Liceum Ogólnokształcące (ZS Energetycznych, Gdańsk)
[1I] mat-inf-fiz (ang-niem*) 91 157 117.71 70.61 0 (0%) 6 (21%) 3 (11%) 25 (89%)
XIII Liceum Ogólnokształcące (ZS Energetycznych, Gdańsk)
[1O] pol-hist-wok (ang-niem*) 107 133 117.52 61.17 0 (0%) 11 (38%) 21 (72%) 8 (28%)
XIII Liceum Ogólnokształcące (ZS Energetycznych, Gdańsk)
[1P] mat-inf-geogr (ang-niem*) 94 138 111.04 64.41 0 (0%) 4 (15%) 17 (63%) 10 (37%)


XIV LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XIV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] biol-chem (ang-niem) 110 134 119.09 66.36 0 (0%) 5 (45%) 8 (73%) 3 (27%)
XIV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] mat-inf-ang (ang-niem) 110 156 123 66.39 0 (0%) 5 (28%) 4 (22%) 14 (78%)
XIV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] hist-wos-niem-pol (niem*-ang) 110 135 118.9 65.76 0 (0%) 3 (14%) 13 (62%) 8 (38%)
XIV Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] geogr-mat-ang (ang-niem) 110 145 118.81 66.1 0 (0%) 7 (33%) 10 (48%) 11 (52%)


XV LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1a] mat-fiz-inf (ang-wyb) 133 200 142.25 75.07 1 (4%) 20 (71%) 9 (32%) 19 (68%)
XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1b] pol-hist-łac (ang-niem) 121 152 130.9 65.8 0 (0%) 18 (60%) 22 (73%) 8 (27%)
XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1c] pol-hist-hiszp (hiszp-ang) 124 162 137.8 70.63 0 (0%) 23 (77%) 20 (67%) 10 (33%)
XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1dH] hiszp-hist-geogr (hiszp-wyb) 104 200 140 72.04 1 (4%) 21 (81%) 21 (81%) 5 (19%)
XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1e] geogr-hist (ang-niem) 115 171 126.33 71 0 (0%) 11 (37%) 16 (53%) 14 (47%)
XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1f] biol-chem-fiz (wyb-wyb) 106 155 122.5 71.5 0 (0%) 8 (27%) 19 (63%) 11 (37%)
XV Liceum Ogólnokształcące (ZSLiP, Gdańsk)
[1G] geogr-biol-chem (ang-wyb) 106 149 123.67 65.53 0 (0%) 17 (57%) 20 (67%) 10 (33%)


XVIII LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XVIII Liceum Ogólnokształcące SOiO CONRADINUM, Gdańsk
[1al] pol-ang-hist (ang*-niem*) 126 153 133.52 69.52 0 (0%) 19 (76%) 20 (80%) 5 (20%)
XVIII Liceum Ogólnokształcące SOiO CONRADINUM, Gdańsk
[1bl] inf-mat-fiz (ang*-niem*) 125 154 135.57 77.75 0 (0%) 14 (50%) 9 (32%) 19 (68%)
XVIII Liceum Ogólnokształcące SOiO CONRADINUM, Gdańsk
[1cl] ang-biol-chem (ang*-niem*) 116 192 130.23 69.77 0 (0%) 18 (69%) 18 (69%) 8 (31%)
XVIII Liceum Ogólnokształcące SOiO CONRADINUM, Gdańsk
[1dl] ang-geogr-mat (ang*-niem*) 122 163 131.26 72.93 0 (0%) 15 (56%) 17 (63%) 10 (37%)


XIX LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] ang-hist-franc-ros (ang-wyb) 126 159 135.76 70.21 0 (0%) 18 (62%) 23 (79%) 6 (21%)
XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] ang-hist-wok (ang-wyb) 122 148 132 75.25 0 (0%) 3 (38%) 6 (75%) 2 (25%)
XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] ang-hist-wok (ang-wyb) 120 200 138.14 73.86 1 (5%) 13 (59%) 20 (91%) 2 (9%)
XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] pol-łac-hist (ang-łac) 132 157 143 76.07 0 (0%) 17 (63%) 19 (70%) 8 (30%)
XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] biol-chem-fiz (ang-wyb) 125 147 134.04 72.22 0 (0%) 16 (59%) 21 (78%) 6 (22%)
XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] ang-mat-geogr (ang-wyb) 129 156 138.68 76.68 0 (0%) 18 (64%) 11 (39%) 17 (61%)
XIX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1g] ang-hist-niem-ros (ang-wyb) 123 152 129.07 67.14 0 (0%) 17 (59%) 26 (90%) 3 (10%


XX LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn
XX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1a] obcy-hist-wos (ang-wyb) 126 157 132.82 71.11 0 (0%) 23 (82%) 19 (68%) 9 (32%)
XX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1b] mat-fiz-inf-ang (ang-wyb) 137 169 143.45 80.14 0 (0%) 18 (62%) 5 (17%) 24 (83%)
XX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1c] mat-hist-ang (ang-wyb) 129 149 136.32 75.54 0 (0%) 18 (64%) 14 (50%) 14 (50%)
XX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1d] pol-hist-wos-ang (ang-wyb) 129 151 137 74.68 0 (0%) 21 (75%) 21 (75%) 7 (25%)
XX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1e] biol-chem-fiz-ang (ang-wyb) 125 164 134.41 71.86 0 (0%) 21 (72%) 15 (52%) 14 (48%)
XX Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
[1f] mat-geogr-ang (ang-wyb) 137 163 142.34 77.76 0 (0%) 22 (76%) 14 (48%) 15 (52%)


XXI LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XXI Liceum Ogólnokształcące (OSSiZ, Gdańsk)
[1A+B] ang-biol (wyb-brak) 61 141 104.19 59.19 0 (0%) 3 (19%) 0 (0%) 16 (100%)
XXI Liceum Ogólnokształcące (OSSiZ, Gdańsk)
[1C] ang-biol (wyb-brak) 85 131 111 57.46 0 (0%) 4 (15%) 11 (42%) 15 (58%)
XXI Liceum Ogólnokształcące (OSSiZ, Gdańsk)
[1D] ang-biol (wyb-brak) 56 145 99.31 59.25 0 (0%) 1 (6%) 0 (0%) 16 (100%)


XXII LO


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

XXII Liceum Ogólnokształcące (ZSB-A, Gdańsk)
[1alo] wok-hist-pol (ang-niem) 96 147 110.73 59.19 0 (0%) 6 (23%) 21 (81%) 5 (19%)
XXII Liceum Ogólnokształcące (ZSB-A, Gdańsk)
[1blo] wok-mat (ang-franc) 97 154 120.65 63.38 0 (0%) 9 (35%) 19 (73%) 7 (27%)
XXII Liceum Ogólnokształcące (ZSB-A, Gdańsk)
[1clo] pol-ang-niem (ang-niem) 80 135 99.46 54.77 0 (0%) 4 (15%) 22 (85%) 4 (15%)
XXII Liceum Ogólnokształcące (ZSB-A, Gdańsk)
[1dlo] hist-pol-wos (ang-franc) 96 129 107.96 59.57 0 (0%) 2 (9%) 18 (78%) 5 (22%)
XXII Liceum Ogólnokształcące (ZSB-A, Gdańsk)
[1elo] geogr-mat (ang-niem) 55 124 84.76 49.88 0 (0%) 3 (12%) 16 (64%) 9 (36%)


Gdańskie Liceum Autonomiczne


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

Gdańskie Liceum Autonomiczne
[1Biol-chem] biol-chem-fiz-ang (ang*-wyb) 110 272 220.64 78.07 0 (0%) 7 (50%) 10 (71%) 4 (29%)
Gdańskie Liceum Autonomiczne
[1Hum] pol-hist-wos-ang (ang*-wyb) 109 243 208.54 71.54 0 (0%) 7 (54%) 8 (62%) 5 (38%)
Gdańskie Liceum Autonomiczne
[1Mat-fiz] mat-fiz-inf-ang (ang*-wyb) 144 275 228.33 88.67 0 (0%) 7 (78%) 5 (56%) 4 (44%)
Gdańskie Liceum Autonomiczne
[1Mat-inf] mat-inf-fiz-ang (ang*-wyb) 227 290 262.25 87.5 3 (38%) 6 (75%) 2 (25%) 6 (75%)
Gdańskie Liceum Autonomiczne
[1Społ] mat-hist-geogr-ang (ang*-wyb) 133 251 215.38 80 0 (0%) 7 (54%) 6 (46%) 7 (54%)


Gdańskie Liceum Ogólnokształcące Lingwista


Szkoła, klasa Limit punktów kwalifikujący do przyjęcia Maksymalna liczba punktów na liście przyjętych Średnia punktów wśród przyjętych Średni wynik egzaminu gimnazjalnego wśród przyjętych Liczba tzw. "olimpijczyków" wśród przyjętych Liczba przyjętych ze świadectwem z wyróżnieniem Liczba przyjętych kobiet Liczba przyjętych mężczyzn

Gdańskie Liceum Ogólnokształcące Lingwista
[1a 1b 1c] wybrane z 10 przedmiotów (ang*-wyb) 73 191 120.71 64.47 0 (0%) 5 (29%) 9 (53%) 8 (47%)



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomaszek1958 dnia Czw 20:43, 13 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:40, 04 Lut 2008
Gość

 





Zarządzenie nr 3/2008 Pomorskiego Kuratora Oświaty

Gdańsk, dnia 31 stycznia 2008 r.

KO.II.EKP-421-4/08

Zarządzenie nr 3/2008
Pomorskiego Kuratora Oświaty
z dnia 31 stycznia 2008 roku

w sprawie

terminów rekrutacji i składania dokumentów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych, szkół policealnych oraz sposobu przeliczania na punkty zajęć edukacyjnych i innych osiągnięć kandydatów do młodzieżowych szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum w województwie pomorskim na rok szkolny 2008/2009.

Na podstawie § 23 ust. 2 i 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. nr 26 z 2004 r., poz. 232).

ustalam

§ 1

Terminy dotyczące przyjęć do publicznych szkół ponadgimnazjalnych województwa pomorskiego:

Szkoły ponadgimnazjalne dla młodzieży na podbudowie programowej gimnazjum.

Składanie dokumentów do wybranych szkół:

- w których będzie przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych
od 14 maja 2008 r. do 30 maja 2008 r.

- do pozostałych szkół do 17 czerwca 2008 r.

Sprawdziany uzdolnień kierunkowych dla kandydatów.
od 2 czerwca 2008 r. do 13 czerwca 2008 r.

Dostarczenie do wybranych szkół kopii świadectwa ukończenia gimnazjum i kopii zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
od 20 czerwca 2008r. do 24 czerwca 2008r. do godz. 12:00

Ogłoszenie przez dyrektora listy kandydatów przyjętych do szkoły.*
26 czerwca 2008 r. godz. 12:00

Potwierdzenie woli podjęcia nauki w danej szkole poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego.
od 26 czerwca 2008 r. od godz. 12:00 do 30 czerwca 2008 r. do godz. 12:00

Ogłoszenie przez dyrektora listy przyjętych do szkoły.*
1 lipca 2008 r. godz. 12:00

Składanie przez kandydatów nieprzyjętych do wybranej szkoły oryginałów dokumentów w szkołach, które dysponują wolnymi miejscami (o przyjęciu do szkoły decyduje liczba punktów uzyskanych przez uczniów).
od godz.12:00 w dniu 1 lipca 2008 r. do godz. 15:00 w dniu 3 lipca 2008 r.

Ogłoszenie listy przyjętych w szkołach, które nie dokonały naboru w dniu 1 lipca 2008 r.*
7 lipca 2008 r. do godz. 12:00

Rekrutacja do szkół, mających wolne miejsca (wymagane oryginały: świadectwa ukończenia gimnazjum, zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego).
25-27 sierpnia 2008 r.
- ogłoszenie listy przyjętych.*
28 sierpnia 2008 r. godz. 12:00


* Załączniki 3, 4, 5 (plik do pobrania).



Szkoły ponadgimnazjalne dla młodzieży na podbudowie programowej zasadniczej szkoły zawodowej, ponadgimnazjalne dla dorosłych oraz policealne dla młodzieży i dorosłych.

Składanie dokumentów do wybranych szkół.
do 21 sierpnia 2008 r.

Egzaminy wstępne lub rozmowy kwalifikacyjne w szkołach.
od 25 sierpnia 2008 r. do 26 sierpnia 2008 r.

Ogłoszenie przez dyrektora listy przyjętych do szkoły.
27 sierpnia 2008r. godz. 12:00




§ 2

Dla kandydatów do oddziałów dwujęzycznych w liceum może być przeprowadzony sprawdzian uzdolnień kierunkowych na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną.

Szkoła ponadgimnazjalna może przeprowadzić, zgodnie z § 8 ust. 3 cytowanego na wstępie rozporządzenia, sprawdzian uzdolnień kierunkowych w innych przypadkach niż wymienione w ust. 1 po uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw oświaty.

Kandydaci do szkół i klas sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego powinni posiadać zaliczenie prób sprawności fizycznej, ustalonych przez szkolną komisję rekrutacyjno - kwalifikacyjną lub trenera albo instruktora prowadzącego zajęcia sportowe, a w przypadku kandydatów do szkół mistrzostwa sportowego zaliczenie prób sprawności fizycznej zatwierdzonych przez polskie związki sportowe współpracujące z daną szkołą.

Kryteria rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej na podbudowie gimnazjum (ZSZ, LO, LP, T) poda kandydatom do wiadomości dyrektor szkoły w terminie do 29 lutego 2008 r.

§ 3

Przyjmowanie podań kandydatów do szkół

Kandydaci do młodzieżowych szkół ponadgimnazjalnych na podbudowie gimnazjum mogą składać dokumenty co najwyżej do trzech szkół.

Kandydat składający dokumenty do wybranej szkoły posługuje się trzema kopiami świadectwa ukończenia gimnazjum oraz trzema kopiami zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego, poświadczonymi przez dyrektora gimnazjum.

W systemie rekrutacji elektronicznej kandydat posługuje się kopią świadectwa ukończenia gimnazjum i kopią zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego opatrzonymi numerem "1". Na życzenie ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) dyrektor gimnazjum zobowiązany jest wydać pozostałe kopie obu ww. dokumentów opatrzone odpowiednio numerami "2" i "3", które mogą być wykorzystane jedynie w rekrutacji poza systemem elektronicznym.

Oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum wraz z oryginałem zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego należy złożyć w wybranej szkole, w której uczeń potwierdza wolę podjęcia nauki.

Do podania o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej należy dołączyć:

poświadczoną kopię świadectwa ukończenia gimnazjum,

poświadczoną kopię zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego,

zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w określonym zawodzie w przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe,

umowę o pracę lub zaświadczenie od pracodawcy o zamiarze zawarcia umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego w celu nauki zawodu z dniem 1 września 2008 r. (dotyczy uczniów - pracowników młodocianych) zgodnie z: rozporządzeniem MENiS z dnia 1 lipca 2002 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz.U. 113, poz.988), rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. Nr 60, poz. 278 z późn. zm.) i rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie przypadków, w których wyjątkowo jest dopuszczalne zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób niemających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz osób niemających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum (Dz. U. Nr 214, poz.1808),

orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej w przypadku kandydatów niepełnosprawnych,

zaświadczenie o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty olimpiad lub konkursów, o których mowa w § 4 pkt 4 litera "b".

kandydaci do klas sportowych i szkół mistrzostwa sportowego dołączają opinię trenera lub instruktora prowadzącego zajęcia sportowe, opinię lekarza, zaświadczenie lekarskie potwierdzające bardzo dobry stan zdrowia wydane przez lekarza specjalistę w dziedzinie medycyny sportowej lub innego uprawnionego lekarza, zgodnie z odrębnymi przepisami oraz pisemną zgodę rodziców (prawnych opiekunów).

Kartę informacyjną kandydata (zał. 2),

§ 4

Warunki i tryb rekrutacji kandydatów do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży na rok szkolny 2008/2009.

O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum decyduje suma punktów, której składnikami są:

punkty uzyskane w wyniku egzaminu gimnazjalnego zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu gimnazjalnego (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania - 100),

punkty uzyskane za oceny z języka polskiego i trzech wybranych przez szkołę ponadgimnazjalną obowiązkowych zajęć edukacyjnych, zgodnie z zapisem w statucie szkoły oraz inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum (maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania - 100).

Maksymalnie za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych przez szkołę wymienionych w świadectwie ukończenia gimnazjum można uzyskać 76 punktów, a za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum, które uwzględnia się w procesie rekrutacji - 24 punkty.

Sposób przeliczania na punkty ocen z języka polskiego, każdego z trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych: celujący
- 19 punktów

bardzo dobry
- 15 punktów

dobry
- 11 punktów

dostateczny
- 7 punktów



Za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum kandydat może uzyskać maksymalnie 24 punkty przy czym:

za ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem - 4 punkty,

za udział w konkursach organizowanych przez kuratora (kuratorów) oświaty, w tym:

finalista konkursu ponadwojewódzkiego - 12 punktów,

finalista konkursu wojewódzkiego - 10 punktów,

osiągnięcia sportowe (zał. 1) i artystyczne:

I - VI miejsce na szczeblu ponadwojewódzkim - 5 punktów

I - III miejsce w województwie - 4 punkty

I miejsce w powiecie - 3 punkty

II miejsce w powiecie - 2 punkty

III miejsce w powiecie - 1 punkt


osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi, zwłaszcza w formie wolontariatu (świadoma, bezpłatna, dobrowolna działalność, np. w domach opieki, hospicjach, świetlicach środowiskowych, itp.; średni roczny czas pracy wolontariusza powinien przekraczać 24 godziny) - 2 punkty,

osiągnięcia w aktywności na rzecz środowiska szkolnego - 1 punkt.

Nie sumuje się punktów za osiągnięcia wymienione w każdym z podpunktów b), c), d), e), punktuje się najwyższe osiągnięcie.
(np. jeżeli kandydat uzyskał II miejsce w zawodach sportowych na szczeblu ponadwojewódzkim i I miejsce w powiecie w tej samej dyscyplinie lub innej to otrzymuje 5 punktów, a nie 5+3=8 punktów.)


Za wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych kandydat może otrzymać maksymalnie 50 punktów.

Sposób przeliczania na punkty ocen ze sprawdzianu uzdolnień kierunkowych ustala szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna. (Na listach kandydatów przyjętych do szkoły wyniki sprawdzianu uzdolnień kierunkowych wpisywane są w oddzielnej pozycji).

Punkty uzyskane przez kandydata w wyniku dodatkowego postępowania kwalifikacyjnego nie są wliczane do ogólnej liczby punktów, a określają jedynie, czy kandydat spełnił wymagania stawiane przez szkolną komisję rekrutacyjno-kwalifikacyjną i wykazuje szczególne predyspozycje do kształcenia w oddziałach, w których realizowane będą programy nauczania wymagające od kandydatów szczególnych predyspozycji.

§ 5

Konkursami, o których mowa w § 4 pkt 4 lit. "b", organizowanymi przez Pomorskiego Kuratora Oświaty są konkursy przedmiotowe dla gimnazjalistów z: języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, biologii, chemii, fizyki z astronomią, geografii, historii, matematyki, informatyki. Konkurs: "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego" jest konkursem ponadwojewódzkim, o którym mowa w § 4 pkt 4 lit. "b".

Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów, o których mowa w § 5 pkt 1, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów zawartych w statutach szkół. Preferencje te nie dotyczą dodatkowych kryteriów przy kwalifikowaniu do klas, w których wymagane są szczególne predyspozycje kandydata, jeśli przedmiot konkursu nie jest zbieżny z wybranym kierunkiem kształcenia. Finaliści konkursu "Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego" etapu ponadwojewódzkiego otrzymują - 12 punktów, a finaliści etapu wojewódzkiego otrzymują - 10 punktów.

Przy przyjmowaniu do szkół, w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych w postępowaniu kwalifikacyjnym, pierwszeństwo mają:

sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo - wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,

kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono indywidualny program lub tok nauki,

kandydaci z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.


Kandydaci do szkoły ponadgimnazjalnej, którzy ukończyli szkołę za granicą, równorzędną polskiemu publicznemu gimnazjum, przyjmowani są do szkoły ponadgimnazjalnej na podstawie świadectwa uzyskanego za granicą, jeżeli przewidziany planem nauczania okres nauki w szkołach za granicą wyniósł łącznie co najmniej 9 lat i na pierwszy rok nauki przyjmowano kandydatów nie wcześniej, niż w 6 roku życia, świadectwo takie powinno być nostryfikowane przez kuratora oświaty, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata. Zasady nostryfikacji określa rozporządzenie MEN z dnia 6 kwietnia 2006 r. w sprawie nostryfikacji świadectw szkolnych i świadectw maturalnych uzyskanych za granicą (Dz. U. Nr 63, poz. 443).

§ 6

O przyjęciu kandydata do klasy pierwszej (lub na semestr pierwszy) szkoły ponadgimnazjalnej dla młodzieży: uzupełniającego liceum ogólnokształcącego, technikum uzupełniającego oraz do szkół policealnych dla młodzieży decydują kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:

pozytywny wynik egzaminu wstępnego lub rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli szkoła taki egzamin lub rozmowę przeprowadza,

sumę punktów za oceny uzyskane na egzaminie wstępnym lub z rozmowy kwalifikacyjnej i za oceny z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wymienionych w świadectwie ukończenia szkoły niższego stopnia,

inne dodatkowe kryteria w zależności od zawodu, w którym kształci szkoła lub od profilu kształcenia ogólnozawodowego w liceum profilowanym, które ukończył kandydat.

Laureaci turniejów dla uczniów zasadniczych szkół zawodowych przyjmowani są do uzupełniającego liceum ogólnokształcącego lub uzupełniającego niezależnie od kryteriów, o których mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu.

Laureaci i finaliści olimpiad przedmiotowych przyjmowani są do wybranej szkoły policealnej niezależnie od kryteriów, o których mowa w punkcie 1.

§ 7

O przyjęciu kandydata do wszystkich szkół ponadgimnazjalnych dla dorosłych decydują kryteria zawarte w statucie szkoły, uwzględniające:

pozytywny wynik egzaminu wstępnego lub rozmowy kwalifikacyjnej, jeżeli szkoła taki egzamin lub rozmowę przeprowadza,

sumę punktów za oceny uzyskane na egzaminie wstępnym lub z rozmowy kwalifikacyjnej i za oceny z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych wymienionych w świadectwie ukończenia szkoły niższego stopnia,

inne dodatkowe kryteria w zależności od zawodu, w którym kształci szkoła lub od profilu kształcenia ogólnozawodowego w liceum profilowanym, które ukończył kandydat.


§ 8

Szkolna komisja rekrutacyjno - kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji według wzorów stanowiących załączniki nr 3, nr 4 i nr 5 niniejszego zarządzenia, uwzględniając zasadę umieszczania kandydata na liście w kolejności od najwyższej liczby punktów.

Kandydaci do szkół ponadgimnazjalnych, o których mowa w § 7, 8, 9 powinni dołączyć oryginały świadectw ukończenia szkoły niższego etapu edukacyjnego.

§ 9

Zobowiązuję dyrektorów szkół do przeprowadzenia rekrutacji zgodnie z przepisami cytowanego na wstępie rozporządzenia, z uwzględnieniem postanowień niniejszego zarządzenia oraz do przestrzegania innych przepisów związanych z procedurą rekrutacyjną.

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania


Pomorski Kurator Oświaty
Zdzisław Szudrowicz
PostWysłany: Pią 18:40, 22 Lut 2008
flamaster14
Mistrz

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 1910
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz





Dajcie też jakieś Technikum proszę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:16, 25 Lut 2008
tomaszek1958
Zastępca Admina
Zastępca Admina

 
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 7022
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Płeć: Mężczyzna





Skontaktuj sie ze mną. Dane tekie posiadam, tylko wklepywanie ich jest dosyć żmudne.

Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:03, 29 Maj 2008
Mariolka N.
Gość

 





Informacje z zeszłorocznej rekrutacji bardzo mi pomogły w wyborze szkoły.

Very Happy

Serdeczne dzięki

Very Happy Very Happy
PostWysłany: Śro 13:34, 18 Cze 2008
tomaszek1958
Zastępca Admina
Zastępca Admina

 
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 7022
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk Wrzeszcz
Płeć: Mężczyzna





Rekrutacja już zamknieta. Teraz pozostaje tylko czekać na jej wyniki. Życzę Wam wszystkim powodzenia!!!


Very Happy Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jak wybrać szkołę po gimnazjum ?
Forum www.mazepa.fora.pl Strona Główna -> Szkoły
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin